Laukas privalomas Neteisingas el. pašto formatas Per mažas simbolių kiekis Per didelis simbolių kiekis Prašome įvesti vardą Prašome įvesti pavardę Prašome nurodyti telefono numerį Įveskite teisingą telefono numerį Prašome įvesti el. pašto adresą Įveskite teisingą el. pašto adresą Prašome pažymėti, kad susipažinote su sąlygomis Tik skaičiai Prašome įrašyti teisingą asmens kodą Prašome patikslinti įvykio vietą Prašome įvesti informaciją apie įvykį, ligą, traumas, aplinkybių aprašymą, simptomus, taikytą gydymą Patirtų nuostolių suma turi būti išreikšta tik skaitmenimis Suvestas nepakankamas simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Suvestas per didelis simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Bagažo pristatymo vieta turi būti išreikšta tik raidėmis 1 mėn. 3 mėn. 6 mėn. Šiemet 1 m. 3 m. 5 m. 10 m. Visas

Visos naujienos

2020.10.22

Rasojantys automobilio langai – pavojus kelyje: kaip jo išvengti?

Vėstantys orai ir trumpėjančios dienos vairuotojams mesteli vis daugiau iššūkių ir nemalonių siurprizų. Vienu iš jų šaltuoju sezonu neretai tampa rasojantys automobilio langai. Specialistai pažymi, kad ant automobilio langų besikaupianti drėgmė yra ne tik erzinanti smulkmena, bet vairuotojo matomumui trukdantis, todėl grėsmę eismo saugumui keliantis, reiškinys. Ką svarbu žinoti kiekvienam vairuotojui norint jo išvengti?

Rasa ant langų – rizikos veiksnys

Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius pažymi, kad rasojančius langus vairuotojai dar neretai toleruoja ir laiko tai kaina, kurią reikia sumokėti mainais už komfortišką važiavimą šiltame automobilyje. Visgi, kaip ir kiekvienas vairuotojo matomumą ribojantis trukdis, rasojantys langai, draudikų atstovo teigimu, gali tapti eismo įvykių priežastimi.

„Žvarbų rytą įsėdus į automobilį turbūt pirmas dalykas, kurį norisi padaryti – tai įjungti salono šildymą. Tačiau netrukus automobilio langus iš vidaus aptraukia rasa, dėl kurios įžvelgti, kas darosi kelyje, gali būti sudėtinga. Nepaisant to, vairuotojai neretai paprasčiausiai pašluoste ar delnu pavalo priekinio lango plotą akių zonoje ir leidžiasi į kelią tikėdamiesi, kad drėgmės kondensacija galiausiai pasišalins pati. Tai, be abejo, reiškia didesnę eismo įvykių riziką kelyje“, – sako R. Pocius.

Geras matomumas būtinas iš visų pusių

Anot draudikų eksperto, rasa ant langų susidaro dėl automobilio vidaus ir išorės temperatūrų skirtumo. Kuo jis didesnis, tuo drėgmė nuo žmogaus kūno, drabužių, su batais prinešto sniego ar vandens ant langų paviršiaus kondensuojasi greičiau.

„Šiek tiek pavalyti priekinį langą neužtenka. Vairuotojas turi užsitikrinti gerą matomumą ne tik priekyje, bet ir šonuose bei gale. Jei šoniniai automobilio langai yra aprasoję, sunku pastebėti kitų automobilių lenkimo, rikiavimosi į eismo juostas manevrus, sekti kelio ženklus. Be to, aprasoję šoniniai langai uždengia ir kritiškai svarbius galinio vaizdo veidrodėlius, be kurių saugiai manevruoti kelyje yra neįmanoma. Lygiai taip pat svarbus ir galinis langas – gero matomumo pro jį daugeliu atveju reikia parkuojantis ir kitose situacijose važiuojant atbulomis“, – pažymi R. Pocius.

Langų valymas važiuojant – pavojinga klaida

Anot eksperto, aprasoję langai yra ypač pavojingi tamsiuoju paros metus ir vairavimo sąlygas sunkinant krituliams. Važiuoti tokiomis sąlygomis aprasojusiais langais, R. Pociaus teigimu, yra tas pats, kas tamsią naktį bandyti pereiti intensyvaus eismo gatvę dėvint akinius su aprasojusiais stiklais.

„Vienas iš būdų, kuriuo vairuotojai neretai bando kovoti su ant langų susidarančia rasa, yra bandymas ją paprasčiausiai nuvalyti pašluoste jau važiuojant. Tokie pašaliniai darbai prie vairo taip pat yra labai pavojingi, nes neleidžia vairuotojui pilnai susikoncentruoti į kelią ir vairavimą. Paruošti automobilį saugiam važiavimui būtina dar prieš pajudant iš vietos. Be to, langų valymas pašluoste gali būti mažai efektyvus, nes išliekant temperatūrų skirtumui tarp išorės ir vidaus langai ir vėl greitai aprasos“, – sako R. Pocius.

Svarbu tinkamai reguliuoti temperatūrą ir drėgmę

Dėl to, R. Pociaus teigimu, kiekvienam vairuotojui svarbu žinoti, kaip tinkamai užkirsti kelią langų rasojimui ir efektyviai pašalinti ant stiklo paviršiaus jau susikaupusią drėgmę.

„Pirmiausia svarbu suvokti patį principą, kodėl rasa kaupiasi ant langų. Jei lauke yra vėsu, o automobilio salone šilčiau, tuomet viduje esanti drėgmė kondensuojasi ant šalto langų paviršiaus ir susidaro rasa. Kuo automobilio vidaus ir išorės temperatūrų skirtumas yra didesnis, tuo šis procesas vyksta sparčiau. Dėl šios priežasties šaltą dieną automobilyje įjungus šildymą langus beveik iš karto aptraukia rasa“, – aiškina R. Pocius.

Taigi, kad ir kaip norėtųsi šaltą dieną kuo greičiau sušildyti automobilio saloną – šildymo pilnu pajėgumu iš karto jungti nereikėtų. Priešingai – išvengti rasojimo galima sumažinus automobilio vidaus temperatūrą ar šiek tiek pradarius jo langus. Temperatūrų skirtumui ir drėgmės lygiui salone sumažėjus, šilumą galima padidinti. Tiesa, svarbu nepamiršti, kad langų pravėrimas, padeda tik tuomet, jeigu lauke nėra labai drėgna.

„Be abejo, šiandien automobiliai su langų rasojimu leidžia kovoti pernelyg neaukojant komforto ir šilumos. Tam gali pakakti įjungti langų atšildymo funkciją (angl. defrost) ar paprasčiausiai nukreipti šilto oro srovę tiesiai į langų paviršių. Daugeliu atvejų tai padeda efektyviai pašalinti ant langų susikaupusią drėgmę ir neleisti jai vėl susiformuoti. Be to, langų rasojimui įtakos turi ne tik temperatūrų skirtumai, bet ir drėgmės salone lygis, todėl pravartu jos perteklių pašalinti per kondicionavimo sistemą. Tam svarbu išjungti oro recirkuliacijos funkciją ir leisti į vidų patekti šviežiam orui iš išorės“, – sako R. Pocius.

Langų rasojimas gali išduoti gedimus

Norint, kad langai mažiau rasotų, R. Pociaus teigimu, svarbu rūpintis, kad automobilyje susikauptų kuo mažiau drėgmės. Dėl to lipant į automobilį patartina nuo batų nusikratyti sniegą, reguliariai išvalyti guminius ar medžiaginius salono kilimėlius, nepalikti automobilio viduje skysčių atvirose talpose.

„Jei ant automobilio langų nuolat kaupiasi drėgmė, tai gali liudyti ir apie tam tikrus transporto priemonės gedimus. Visų pirma, problemą gali lemti netinkamai veikiantis, nusidėvėjęs ar užsikimšęs oro filtras, kurį būtų laikas keisti. Be to, pastebėjus, kad ypatingai rasoja kažkuris vienas automobilio langas, reikėtų patikrinti, ar jame nėra nedidelių įtrūkimų ir įskilimų, o stiklą juosiančios gumos ar plastmasės yra sandarios. Gedimo pašalinimas gali padėti išvengti rasojimo problemų“, – sako R. Pocius.


ERGO Baltijos šalyse

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Draudimo bendrovė ERGO Lietuvoje įvardinta geriausiai klientus aptarnaujančia draudimo sektoriaus įmone 2019 m. (remiantis bendrovės „Dive Lietuva“ slapto pirkėjo tyrimu).

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

EN