Laukas privalomas Neteisingas el. pašto formatas Per mažas simbolių kiekis Per didelis simbolių kiekis Prašome įvesti vardą Prašome įvesti pavardę Prašome nurodyti telefono numerį Įveskite teisingą telefono numerį Prašome įvesti el. pašto adresą Įveskite teisingą el. pašto adresą Prašome pažymėti, kad susipažinote su sąlygomis Tik skaičiai Prašome įrašyti teisingą asmens kodą Prašome patikslinti įvykio vietą Prašome įvesti informaciją apie įvykį, ligą, traumas, aplinkybių aprašymą, simptomus, taikytą gydymą Patirtų nuostolių suma turi būti išreikšta tik skaitmenimis Suvestas nepakankamas simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Suvestas per didelis simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Bagažo pristatymo vieta turi būti išreikšta tik raidėmis 1 mėn. 3 mėn. 6 mėn. Šiemet 1 m. 3 m. 5 m. 10 m. Visas

Visos naujienos

2019.07.16

Privalu žinoti: kaip pasirūpinti išmoka po eismo įvykio

Eismo įvykis, be jokios abejonės, sukelia daug streso. Negana to, kad transporto priemonė apgadinta, po incidento dar laukia daug varginančių ir nemažai laiko suryjančių procedūrų. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Žalų administravimo departamento direktorius Gytis Matiukas dalijasi patarimais, kaip vairuotojai turėtų elgtis įvykus avarijai, kad vėliau nekiltų papildomų rūpesčių.

Ne visada reikia policijos

Kaip pasakoja G. Matiukas, eismo įvykių šalies keliuose ypač padaugėja suprastėjus vairavimo sąlygoms, pavyzdžiui, lyjant.
 
„Kasdien sulaukiame kelių dešimčių pranešimų apie savo klientų avarijas. Suprantama, vienos būna smulkios, kitos – didesnės ar netgi tragiškos. Vis dėlto, vertinant iš piniginės prizmės, kiek daugiau nei pusės visų eismo įvykių transporto žalos būna iki 500 eurų“, – teigia draudiko atstovas.

Ekspertas pabrėžia, kad dar ne visi vairuotojai, patekę į eismo įvykį, žino, kaip reikia elgtis. Tokiais atvejais neretai nutinka taip, kad atlyginti žalą tampa sunkiau ar pernelyg ilgai užtrunka, o galiausiai nukentėjusysis lieka nepatenkintas.

„Svarbu atminti, kad įvykus avarijai visais atvejais reikia pasirūpinti savo ir aplinkinių saugumu, o transporto priemonė turi būti saugiai palikta ant kelio, kad neatsitiktų dar didesnė nelaimė. Antras etapas yra užfiksuoti eismo įvykį – būtina tinkamai užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Jeigu incidento dalyviai sutaria dėl aplinkybių, policijos kviesti net nereikia. Tokiu atveju užtenka nubraižyti avarijos schemą, užpildyti reikalingus duomenis, nurodyti kaltininką bei nukentėjusįjį ir pasirašyti“, – aiškina G. Matiukas.

Pasak bendrovės atstovo, tik tais atvejais, kai nesutariama dėl avarijos aplinkybių, per incidentą nukentėjo žmonės ar buvo apgadintas svetimų žmonių turtas, į avarijos vietą būtina kviesti policijos pareigūnus. Būtent jų darbas ir yra įvertinti įvykio aplinkybes, nustatyti kaltininką ir padėti užpildyti deklaraciją.

Yra lengvesnis kelias

Ekspertas akcentuoja, kad dar viena svarbi dalis – po įvykio nustatyti žalą. Tai iš dalies gali padėti atlikti ir policijos pareigūnai, jei jie buvo iškviesti į įvykio vietą. Tačiau vėliau bet kokiu atveju dėl žalos masto nustatymo dar tenka kreiptis į draudimo bendrovę, servisą ar samdytis nepriklausomus ekspertus.

G. Matiukas priduria, kad jo atstovaujamos bendrovės klientai jau kurį laiką gali naudotis paslauga „ERGO Smart“, kuri leidžia patiems nukentėjusiems ar kasko turintiems vairuotojams išmaniuoju telefonu užfiksuoti pažeidimus ir duomenis pateikti draudikui.

„Šiuo atveju nereikia jokių ekspertų ar vertintojų pagalbos. Tereikia apie incidentą telefonu pranešti mums ir netrukus į telefoną gausite specialią nuorodą. Ją atsidarius belieka sekti instrukcijas ir pagal jas pateikti būtinus duomenis. Visas šis procesas užtruks iki 10 minučių“, – teigia draudiko atstovas.

Eksperto teigimu, klientai, pasinaudoję įrankiu ir užfiksavę žalą iki 500 eurų, iškart pamato apskaičiuotą sumą ir gali pasirinkti, sutinka su tokia suma ar ne. Trečdaliui su apskaičiuota suma iškart sutikusių klientų pinigai dar tą pačią dieną buvo pervesti į nurodytą sąskaitą.
Jei suma viršija 500 eurų, klientas įrankyje pamato užrašą, kad draudikas duomenis gavo ir susisieks artimiausiu metu.

Dažniausios klaidos:

•    Eismo įvykio deklaracijos užpildomos netinkamai arba su klaidomis: netiksliai aprašyta avarinė situacija ir nubraižyta arba visai nenubraižyta schema, neteisingai nurodoma, kas kaltininkas.
•    Skubama susidūrusias transporto priemones patraukti į šalikelę, taip iš dalies sunaikinant avarijos aplinkybes atskleidžiančius įrodymus.
•    Nėra eismo įvykio nuotraukų.
•    Pasiduodama kito vairuotojo spaudimui arba emocijoms ir taip iš nukentėjusiojo tampama kaltininku.
•    Bandoma tartis „gražiuoju“ nepildant dokumentų arba apie eismo įvykį draudimo bendrovei pranešama per vėlai.

ERGO Baltijos šalyse

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje.

Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

EN