Laukas privalomas Neteisingas el. pašto formatas Per mažas simbolių kiekis Per didelis simbolių kiekis Prašome įvesti vardą Prašome įvesti pavardę Prašome nurodyti telefono numerį Įveskite teisingą telefono numerį Prašome įvesti el. pašto adresą Įveskite teisingą el. pašto adresą Prašome pažymėti, kad susipažinote su sąlygomis Tik skaičiai Prašome įrašyti teisingą asmens kodą Prašome patikslinti įvykio vietą Prašome įvesti informaciją apie įvykį, ligą, traumas, aplinkybių aprašymą, simptomus, taikytą gydymą Patirtų nuostolių suma turi būti išreikšta tik skaitmenimis Suvestas nepakankamas simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Suvestas per didelis simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Bagažo pristatymo vieta turi būti išreikšta tik raidėmis 1 mėn. 3 mėn. 6 mėn. Šiemet 1 m. 3 m. 5 m. 10 m. Visas

Visos naujienos

2017.09.12

Lietuvos tolimųjų reisų vairuotojų vagys ir plėšikai dažniausiai tyko D. Britanijoje

Ne paslaptis, kad krovinius į tolimus kraštus gabenančių vilkikų vairuotojų darbas yra ne tik nelengvas, bet ir pavojingas. Be įprastų keliuose tykančių pavojų krovininių automobilių vairuotojams užsienyje vis didesnę grėsmę kelia ir į jų gabenamą turtą nusitaikę nusikaltėliai. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Krovinių, technikos ir garantijų draudimo vadovo Dariaus Bivainio teigimu, ilgą laiką pavojingiausia mūsų šalies vežėjams buvusi Pietų Italija šį titulą pastaruoju metu užleido Didžiajai Britanijai, kurioje šiemet fiksuota maždaug penkiskart daugiau vagysčių ir plėšimų iš Lietuvos krovininių automobilių nei ankstesniais metais.

Vidutiniškai tokių vagysčių ir apiplėšimų metu padaryti nuostoliai, anot Dariaus Bivainio, siekia apie 15 tūkst. eurų, o dažniausiai nusikaltėliams pavyksta pagrobti tik dalį vežamo krovinio. Vis tik pasitaiko atvejų, kai vežėjai patiria ir gerokai didesnių žalų. „ERGO Insurance“ duomenimis, neseniai Jungtinėje Karalystėje iš Lietuvos vilkiko pagrobta gabentų automobilių padangų už maždaug 60 tūkst. eurų. Tik šiek tiek mažesnių nuostolių dar vienas mūsų šalies vežėjas patyrė Prancūzijoje, kai iš įmonei priklausančio krovininio automobilio buvo pavogta vaikų maisto už 55 tūkst. eurų.

„Deja, patiriami ne tik piniginiai nuostoliai, bet ir sužalojami krovininių transporto priemonių vairuotojai, kai gabenamą turtą nusikaltėliai siekia užvaldyti jėga. Ypatingai Didžiojoje Britanijoje pasitaiko atvejų, kai kroviniai atimami prieš vairuotojus panaudojus fizinius veiksmus. Italijoje ir Prancūzijoje taip pat dažni atvejai, kai poilsio metu vairuotojai apsvaiginami dujomis pripurškus jų į transporto priemonės vidų pro pravirus langus“, – pažymi draudimo ekspertas.

Anot draudikų atstovo, dažniausiai iš vairuotojų vagiama ir grobiama buitinė, elektroninė technika, drabužiai, avalynė ir alkoholis. Šie kroviniai nusikaltėlius labiausiai domina dėl to, kad yra lengvai realizuojami antrinėje rinkoje, o jų svoris – santykinai nedidelis.

„Vagystės iš krovininių automobilių dažniausiai įvykdomos tamsiu paros metu nesaugomose, neaptvertose ir neapšviestose stovėjimo aikštelėse, kuriose vairuotojai sustoja pailsėti , – sako D. Bivainis.

Draudikų atstovo teigimu, vagystės iš krovininių automobilių dažnai įvyksta dėl netinkamo kelionės planavimo, vairuotojų neatidumo, nepažįstamiems asmenims atskleistos informacijos apie vežamą krovinį.

„Krovinių pervežimą vykdančios įmonės turėtų tinkamai apmokyti savo vairuotojus, informuoti apie kelionės metu būtinas imtis saugumo priemones. Vairuotojai niekuomet neturėtų atskleisti kelionės informacijos ir maršruto to žinoti neturintiems asmenims, nerodyti jiems kelionės dokumentų. Taip pat iš krovinio priėmėjais prisistatančių asmenų vairuotojai visada turėtų primygtinai reikalauti jų įgaliojimus patvirtinančių pažymėjimų, įsitikinti, kad jie tikrai yra krovinio gavėjų darbuotojai“, – sako draudimo ekspertas.

Krovinius gabenančioms įmonėms D. Bivainis rekomenduoja aprūpinti savo transporto priemones šiuolaikinėmis apsaugos priemonėmis, palydovinio ryšio sekimo sistemomis, vaizdo registratoriais ir aplinkos stebėjimo kameromis. Be to, kelionės maršrutą pravartu planuoti taip, kad nereikėtų priverstinai sustoti vos tik pasiėmus krovinį arba, per anksti pristačius jį į vietą, laukti iškrovimo.

Draudimo eksperto teigimu, iš viso per metus „ERGO Insurance“ užregistruojama maždaug 120-150 vagysčių iš Lietuvos krovininių automobilių atvejų. Jie sudaro apie trečdalį visų registruojamų su krovinių gabenimu susijusių žalų. Anot D. Bivainio, tokių atvejų, tikėtina, tik daugės, nes Europos valstybėse vis aktyviau veikia šia nelegalia veikla besiverčiančios nusikaltėlių grupuotės ir pavieniai individai. Per metus fiksuotos ir 24 žalos, kurios įvyko dėl nelegalių migrantų neteisėto patekimo į transporto puspriekabes. Dėl šių veiksmų patirta 248.000 EUR nuostolių.

 

ERGO Baltijos šalyse

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro daugiau kaip 206 mln. eurų. ERGO Baltijos šalyse klientams vidutiniškai apmokama žalų už 133 mln. eurų per metus. ERGO veikia ir Baltarusijoje, teikdama paslaugas klientams ne gyvybės draudimo srityje. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje.

Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Lina Jakučionienė, ERGO draudimo grupės Baltijos šalyse korporatyvinės komunikacijos direktorė, tel. (8 5) 268 3076, 8 652 68614.

EN