Laukas privalomas Neteisingas el. pašto formatas Per mažas simbolių kiekis Per didelis simbolių kiekis Prašome įvesti vardą Prašome įvesti pavardę Prašome nurodyti telefono numerį Įveskite teisingą telefono numerį Prašome įvesti el. pašto adresą Įveskite teisingą el. pašto adresą Prašome pažymėti, kad susipažinote su sąlygomis Tik skaičiai Prašome įrašyti teisingą asmens kodą Prašome patikslinti įvykio vietą Prašome įvesti informaciją apie įvykį, ligą, traumas, aplinkybių aprašymą, simptomus, taikytą gydymą Patirtų nuostolių suma turi būti išreikšta tik skaitmenimis Suvestas nepakankamas simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Suvestas per didelis simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Bagažo pristatymo vieta turi būti išreikšta tik raidėmis 1 mėn. 3 mėn. 6 mėn. Šiemet 1 m. 3 m. 5 m. 10 m. Visas

Visos naujienos

2018.04.26

Įvardino dažniausias automobilių gaisrų priežastis

Liepsnose paskendęs asmeninis automobilis – tokį vaizdą nebūtų malonu išvysti netgi sapne. Deja, nelaimingų įvykių suvestinės liudija faktą, kad ugnies apgadintos transporto priemonės neretam lietuviui tampa skaudžia realybe. Statistika byloja, kad kiekvienais metais ugniagesiams vidutiniškai tenka vykti į daugiau nei tūkstantį iškvietimų dėl užsiliepsnojusių transporto priemonių. Vien per pirmąjį šių metų ketvirtį buvo gauta beveik 250 tokių pranešimų. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, dažnais atvejais dėl ugnies sukeltų nuostolių transporto priemonių savininkai gali kaltinti nepalankias aplinkybes, tačiau kartais kaltę turėtų prisiimti ir patys.

Lemtingos pirmosios minutės

Lietuvoje automobilių tyčinių padegimų mastas išlieka panašus kaip ir netyčinių gaisrų. Ypač daug problemų kelia daugiabučių kiemai, kur egzistuoja automobilių stovėjimo vietų trūkumas ir transporto priemonių koncentracija yra išties didelė. Kadangi automobiliai dažniausiai stovi arti vienas kito, užsiliepsnojus vienam iš jų, ugnis sparčiai plinta ir dažnai apgadina aplinkinius.

„Nereikia nė dešimties minučių, kad kilęs gaisras pasiglemžtų automobilį. Ugniagesių skaičiavimu, vidutiniškai po septynių minučių ugnies padaryti nuostoliai automobilį paverčia neeksploatuojamu. Todėl pirmos minutės yra kritinės – jei gaisrui neįsisiautėjus pavyks jį pažaboti ir užgesinti, transporto priemonę dar gali pavykti išsaugoti. Kitu atveju gali supleškėti ne tik židinio epicentre atsidūrusi transporto priemonė, bet ir stipriai apgadinti gretimi automobiliai“, – sako R. Bieliauskas.

Jis pabrėžia, kad nėra jokio skirtumo, ar automobilis yra varomas dyzelinu, ar benzinu – ugnis jį paveikia vienodai. Jei benzininiame automobilyje yra sumontuota dujų įranga, situacija gali būti dar blogesnė. Plastmasinės apdailos detalės ar sėdynės lengvai užsidega ir gaisras po automobilį sparčiai išplinta.

Kaltųjų paieškos

R. Bieliauskas pripažįsta, kad šalyje transporto priemonės vis dar neretai užsiliepsnoja tyčia jas padegus, o to priežastis – konfliktai. „Susidaro įspūdis, kad automobiliai kartais būna padegami specialiai. Greičiausiai žmonės neretai tokiais būdais „suvedinėja sąskaitas“, sprendžia asmenines problemas. Visai neseniai Mažeikiuose sprogo automobilis, po kuriuo galimai buvo paliktas sprogmuo. Dėl šio incidento užsidegė ir šalia stovėjusi transporto priemonė. Žiniasklaidoje taip pat kartais vis pasirodo pranešimų apie kone masiškai užsidegusius automobilius. Akivaizdu, jog jie padegami tyčia dėl asmeninių paskatų, rečiau – dėl chuliganizmo apraiškų“, – dėsto draudimo ekspertas.

Problema išlieka ir tai, kad policijos pareigūnai retais atvejais sugeba išaiškinti tokius nusikaltimus, todėl kaltieji lieka nenustatyti. Vis tik pasitaiko atvejų, kai dėl užsidegusio automobilio savininkas gali kaltinti tik pats save. „Šiuo atveju kalbu apie netyčinius gaisrus, kai transporto priemonės užsiliepsnoja dėl to, kad yra techniškai netvarkingos, savininkai neskuba sutvarkyti atsiradusių gedimų“, – kalba R. Bieliauskas.

Viena iš dažniausių netyčinių gaisrų priežasčių – netvarkinga transporto priemonės elektros instaliacija. Rečiau gaisrai kyla dėl kuro tiekimo sistemos ar dujų įrangos gedimų. Kai kuriais atvejais pakanka vos mažiausios kibirkšties, kad automobilis paskęstų liepsnose. „Jei tik atsiranda elektros ar kuro tiekimo sistemose gedimų, juos būtina pašalinti kuo skubiau. Juk gaisras gali kilti nebūtinai tuomet, kai automobilis užvestas. Gali nutikti ir taip, kad dėl trumpojo elektros sujungimo užsidegs automobilio laidai naktį. Tada jau tik laiko ir sėkmės klausimas, ar pavyks jį išgelbėti“, – perspėja draudimo ekspertas.

Rūpesčius palengvina kasko

ERGO duomenimis, 2016–2017 m. buvo fiksuoti 62 atvejai, kai transporto priemonių savininkai į draudimo bendrovę kreipėsi dėl gaisro padarytos žalos. Vienais atvejais transporto priemonės buvo apgadintos iš dalies, kitais – visiškai supleškėjusios. Didžiausia išmoka už patirtą žalą pernai siekė beveik 44 tūkst. eurų, tuomet liepsnose paskendo vilkikas su kroviniu. Iš viso draudimo bendrovė ERGO dėl ugnies pridarytos žalos minėtu laikotarpiu transporto priemonių savininkams išmokėjo beveik 254 tūkst. eurų išmokų.

Beveik pusė visų gaisro atvejų fiksuoti dėl netvarkingų transporto priemonių, kai šios užsidegė bandant jas užvesti ar jau bevažiuojant. Fiksuota ir tokių atvejų, kai transporto priemonė užsiliepsnojo kelionės metu sprogus padangai.

„Kiekvienais metais fiksuojame nelaimės atvejų, kai transporto priemonės užsidega netyčia. Ne ką mažiau pranešimų gaunama dėl tyčinių padegimų. Ypač daug pastarųjų atvejų nutinka naktį, kai yra mažai pašalinių akių, mažesnė tikimybė padegėjui būti pastebėtam“, – aiškina R. Bieliauskas. Kaip pabrėžia draudimo ekspertas, tokiais atvejais, kai ugnis apgadina transporto priemonę, jo savininką gelbsti kasko, kuris užtikrina patirtos žalos atlyginimą. Kitais atvejais, kai turimas tik vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas, išmokos tikėtis neverta.

Remiantis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis, per pirmąjį šių metų ketvirtį transporto priemonės jau degė 248 kartus. 64 transporto priemonės gaisro metu buvo visiškai sunaikintos, 39 transporto priemones pavyko išgelbėti. 147 atvejais gaisras transporto priemonėje kilo dėl elektros instaliacijos gedimo, 18 – dėl kitų gedimų, 11 – dėl kuro tiekimo sistemos sutrikimų, 3 – dėl dujų įrangos problemų.

Tam, kad būtų sumažinta gaisrų rizika, specialistai vairuotojams rekomenduoja automobilyje vežiotis 2 kilogramų miltelinį gesintuvą, taip pat nuolatos stebėti transporto priemonės techninę būklę. Esant elektronikos ar kuro tiekimo sistemos gedimams – šiuos nedelsiant pašalinti. Kilus gaisrui, būtina reaguoti nedelsiant: kuo skubiau skambinti pagalbos numeriu 112 bei iškviesti ugniagesius, jei yra galimybė – pabandyti gaisrą užgesinti patiems. Gesinant svarbu taikytis į gaisro židinį bei laikytis saugaus atstumo.

 

ERGO Baltijos šalyse

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. 2017 m. įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Praėjusiais metais ERGO Baltijos šalyse klientams  apmokėjo žalų už beveik 143 mln. eurų. ERGO veikia ir Baltarusijoje, teikdama paslaugas klientams ne gyvybės draudimo srityje. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje.

Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

EN