Laukas privalomas Neteisingas el. pašto formatas Per mažas simbolių kiekis Per didelis simbolių kiekis Prašome įvesti vardą Prašome įvesti pavardę Prašome nurodyti telefono numerį Įveskite teisingą telefono numerį Prašome įvesti el. pašto adresą Įveskite teisingą el. pašto adresą Prašome pažymėti, kad susipažinote su sąlygomis Tik skaičiai Prašome įrašyti teisingą asmens kodą Prašome patikslinti įvykio vietą Prašome įvesti informaciją apie įvykį, ligą, traumas, aplinkybių aprašymą, simptomus, taikytą gydymą Patirtų nuostolių suma turi būti išreikšta tik skaitmenimis Suvestas nepakankamas simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Suvestas per didelis simbolių skaičius, turi būti 16 skaitmenų Bagažo pristatymo vieta turi būti išreikšta tik raidėmis 1 mėn. 3 mėn. 6 mėn. Šiemet 1 m. 3 m. 5 m. 10 m. Visas

Visos naujienos

2021.05.06

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršus gali baigtis liūdnai: susipainioja net ir patyrę vairuotojai

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį lietuviai dažniau išsiruošia į keliones po gimtąją šalį. Norima aplankyti ne tik pagrindinius Lietuvos kurortus, bet ir atrasti mažiau populiarius turistinius maršrutus, miestelius ir gyvenvietes. Keliaujant po juos automobiliu dažniau tenka prisiminti ir kai kurias esmines, tačiau vairuotojų neretai primirštas, kelių eismo taisykles. Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius sako, kad viena tokių yra dešinės rankos taisyklė, dar neretai pridaranti vairuotojams keblumų.

Pamiršta vieną svarbiausių taisyklių

Mažesnėse gyvenvietėse ir atokesniuose rajoniniuose keliuose dažniau pasitaiko nereguliuojamų ir eismo pirmumą nurodančiais ženklais nepaženklintų sankryžų, todėl, R. Pociaus teigimu, jose tenka prisiminti vieną iš fundamentaliausių kelių eismo taisyklių. Nors, atrodytų, kad ji yra labai paprasta, tačiau prie šviesoforų miestuose pripratę vairuotojai atsidūrę nereguliuojamoje sankryžoje neretai pasimeta ir susipainioja.

„Tokio pasimetimo ar gero taisyklių nežinojimo rezultatas – eismo įvykiai, kurių nereguliuojamose sankryžose pasitaiko išties nemažai. Jų metu dažnai nukenčia ne tik transporto priemonės, bet ir žmonės. Ir visa tai dėl to, kad vairuotojai ne visuomet praleidžia iš dešinės atvažiuojančią transporto priemonę. Jie tai padaryti turi visuomet, kai važiuojama per lygiareikšmių kelių sankryžą, o joje nesama pirmumą nurodančių ženklų, šviesoforų ar kelio ženklinimo“, – primena R. Pocius.

Draudikų atstovas pažymi, kad dešinės rankos taisyklė netaikoma nelygiareikšmių kelių susikirtimo vietose. Pavyzdžiui, žvyrkelio ir kelio asfaltuota danga sankirtoje pirmenybę turi pagrindiniu laikomo išasfaltuoto kelio vairuotojas.

„Pasimauna“ net ir nukentėjusieji

Tiesa, R. Pocius pažymi, kad nors dešinės rankos taisyklė yra ganėtinai paprasta, pasitaiko ir tokių situacijų, kuriose jos taikymas vairuotojams nebūtinai yra labai aiškus ar savaime suprantamas. Pavyzdžiui, stovėjimo aikštelėse, kuomet viena transporto priemonė važiuoja tiesiai, o kita sukasi iš dešinės, būtent pirmoji turi duoti kelią. Visgi, R. Pociaus teigimu, vairuotojai neretai intuityviai mano, kad važiuojantis tiesiai turi pirmumą. Dėl to neretai įvyksta automobilių susidūrimai.

„Net ir patys tokiose situacijose nukentėję vairuotojai neretai nesupranta, kad ne jie yra tikrieji avarijos kaltininkai. Dėl to tik ekspertams išnagrinėjus eismo įvykio deklaraciją abu vairuotojai supranta, kad eismo įvykio metu buvo pažeista dešinės rankos taisyklė. Dažniausia tokiais atvejais eismo dalyviai savo klaidą pripažįsta“, – sako R. Pocius.

Nekantrumas gali brangiai kainuoti

Kalbant apie nereguliuojamas sankryžas, dešinės rankos taisyklė, anot R. Pociaus, neretai pažeidžiama dėl to, kad vairuotojai galvoja spėsiantys greitai „prašokti“ sankryžą į ją dar nespėjus įvažiuoti pirmumą turinčiai transporto priemonei.

„Tai dažna situacija kaimo keliukuose, kai automobilio vairuotojas galvoja, kad iš dešinės mažesniu greičiu atvažiuojantis traktorius ar kita lėtesnė transporto priemonė nespės įvažiuoti į sankryžą. Be abejo, tai yra didelė klaida, galinti lemti skaudų eismo įvykį. Dešinės rankos taisyklė vietos interpretacijoms nepalieka, todėl prie lygiareikšmių kelių nereguliuojamos sankryžos visuomet reikėtų stabtelėti, įsitikinti, kad praleidžiamos visos iš dešinės atvažiuojančios transporto priemonės, ir tik tuomet kirsti kelią“, – sako R. Pocius.

Jo teigimu, artėjant atostogų ir kelionių sezonui vairuotojams kelyje reikėtų nepamiršti ne tik kelių eismo taisyklių, bet ir saugaus vairavimo principų – prie vairo išlaikyti maksimalų dėmesingumą ir koncentraciją, rinktis saugų greitį, taip pat pasirūpinti gera automobilio technine būkle.


ERGO Baltijos šalyse

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

EN